تاثیر تکنیک های کلاه سیاه بر سئو سایت
29 تیر 1401 توسط netware netware
معرفی تکنیک های کلاه سیاه
پیاده کردن تکنیکهایی که در این بخش بررسی میکنیم، باعث سقوط رتبه شما در گوگل میشود و باید از انجام آنها خودداری کنید. ما صرفا این نکات را بررسی میکنیم تا عملکردهای مثبت و منفی سئو خود را بهتر بشناسید و بدانید چرا نمودار رشد شما متوقف شده است.
- Keyword Stuffing
Keyword Stuffing راهی برای بالا بردن رتبه صفحه با استفاده از پرکردن همه کلمات کلیدی در محتوا است. محتوا نویس در این شرایط صرفا کلمات کلیدی انتخابی را در متن میگنجاند. اهمیتی به خوانا بودن متن نمیدهد. هیچ مخاطبی نمیتواند این نوع محتوا را بخواند. پس گوگل هم آن را تائید نمیکند. گوگل به طور کلی طرفدار ارتباط و تعامل با کاربر است. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط یا تعداد زیادی از کلمات کلیدی، احتمال جریمه شدن را افزایش میدهد. - به طور کلی محتوای بد و نامناسب
محتوای بد ارزشی برای بازدیدکنندگان ندارد و فقط سابقهی سئو وبسایت شما را خراب میکند. منظور از محتوای بد، محتوای کپی شده از سایتهای دیگر است. در گذشته گوگل نمیتوانست این مورد را تشخیص دهد، اما در حال حاضر الگوریتم آن به راحتی محتوای بیکیفیت و کپی شده را تشخیص میدهد و بر اساس همین فاکتور رتبهی صفحه شما را کاهش خواهد داد در نتیجه کپی رایتینگ باید قوی باشد. - Comment Spam
اگر وبلاگی دارید که آپشن نظرات آن فعال است، قطعا با کامنت اسپمها درگیر شدهاید. معمولا این کامنتها با لینکهای اسپم و به صورت خودکار ایجاد میشوند. این مدل کامنت حتی به چشم گوگل هم نمیآید، پس اصلا منطقی نیست که از چنین روشی استفاده کنید. به جای این روش از سئو کلاه سیاه، سعی کنید نظرات واقعی از کاربران حقیقی دریافت کنید. - Cloaking
Cloaking یک تاکتیک زیرکانه SEO کلاه سیاه است. با این روش به کاربر محتوایی نمایش داده میشود که موتور جستجو آن را با توضیحات و ویژگیهای متفاوتی تشخیص داده و تائید کرده است. مثلا ممکن است مخاطب تصویری را مشاهده کند که در پشت پردهی آن تعداد زیادی کد مخفی وجود داشته باشد. شاید از کلمات کلیدی استفاده شود که هیچ ارتباط واضحی با تصویر ندارند اما گوگل بیربط بودن آنها را نمیتواند تشخیص دهد. این بدترین روش دریافت ترافیک است، پس اصلا زمان خودتان را برای انجام این کار صرف نکنید. - (Redirecting) تغییر مسیر
منظور از ریدایرکتینگ، ریدایرکتهای معمولی 301 نیست. وقتی از Redirecting در سئو کلاه سیاه حرف میزنیم، در واقع به بخشی اشاره میکنیم که موتور جستجو یک مجموعه از محتوا را میبیند و شما ناگهانی کاربران را به صفحه کاملا متفاوتی هدایت میکنید. در اغلب موارد هم این صفحه هیچ ربطی به موضوع سرچ کاربران شما ندارد و عملا شما وقت مخاطب را تلف کردهاید. پس طبیعی است که گوگل اعتبار و ارزش صفحه شما را کاهش دهد و نخواهد صفحهی نامناسبی را به مخاطبان نمایش دهد. - Content Scraping
Content Scraping زمانی اتفاق میافتد که یک کاربر RSS feed شما را دریافت کرده و آن را مجدد در وبسایت خود منتشر میکند. این روش، مخصوص اسپم بلاگهایی است که به سرعت ایجاد میشوند و هدف آنها رتبهبندی برای یک کلمه کلیدی خاص است. گوگل چنین محتوایی را قطعا جریمه میکند، پس نباید از آن به عنوان یک راهکار مطمئن برای رشد صفحه استفاده کرد. توجه داشته باشید که هیچ مانعی برای قرار دادن یک محتوا در دو مکان وجود ندارد. البته برای این کار لازم است تا از یک تگ متعارف برای اعتبار دادن به محتوای اصلی استفاده کنید تا درگیر کپی رایت نشوید. - Doorway Pages
صفحه درگاه، صفحهای است که شما را به صفحهی دیگری هدایت میکند. Doorway Page یک صفحه جعلی است که کاربر هرگز آن را نمیبیند. این صفحه فقط برای Crawlerهای موتورهای جستجو ایجاد میشود تا آنها را فریب دهد و رتبه سایت بالا برود. - آی فریمهای نامرئی
یک آی فریم مثل پنجرهای به سمت یک وبسایت دیگر است. صفحهای که به مخاطب نشان داده میشود، در واقع در سایتی که باز کرده است نمایش داده نمیشود و از جای دیگری به این صفحه منتقل شده است. این روش از سئو کلاه سیاه اغلب برای زمانی که کاربر قصد دانلود یک نرمافزار را دارد مورد استفاده قرار میگیرد.